tisdag 6 november 2012

En dimmig dag vid Domarudden...

I söndags morse fick jag ett mms av Tom innehållande en bild på två fina öringar. De har vaknat vid Domarudden får jag höra. Hämta upp mig! Jag är redo om 10 minuter svarar jag, nyvaken. Tyvärr fanns det inga medlemsbåtar tillgängliga, så det blev till att kasta från land och hoppas att de vågar sig in. På med vadarna och ut i det 5-gradiga vattnet helt enkelt!

Efter en timmes fiske tar vi och hyr en båt i 1½ timme, varav Tom hinner plocka en till fin öring. På väg tillbaka till receptionen för att ta en bit mat stöter vi på Anton som hade fått höra om det bra fisket. Han får ta över våran båt för att komma ut och fiska lite i den begynnande dimman.

Resultatet för dagen blev en öring för mig, 3 öringar för Tom, 3 öringar för Anton samt 1 för Jonas som påträffades ute på vattnet.

Håvade även upp en halvdöd öring som såg ut att ha blivit riven av minken. Den klubbades och slängdes upp i skogen till djuren.

Jag drillar en öring som verkligen inte ville upp
          
Dimmigt på sjön
Anton, knappt synbar



Tom med en öring på ~1,4kg
 En av Antons öringar, 1,7kg
Två av Toms fina öringar

2 kommentarer:

  1. Nu blir man avensjuk.
    Ska ut imorgon och testa ulspöt jag köpte. Behåller de själv då de var för snyggt att ge bort :)
    Sedan har jag glömt att tacka för de fina 5 delade spöet du gav mig. Sjuk skönt spö. Perfekt att ha med i väskan när man ska resa iväg så de kommer komma mycket till nytta :)
    Hör av mig när jag har testat ulspöt. Ska dra abborrar med de imorgon :D

    SvaraRadera
  2. Mm, nu jävlar har öringarna vaknat där uppe ska du veta! Anton är där uppe nu och har lurat upp 3 st. och tappat 4.Om du vill ge bort något så var det ju inte så dyrt så du kan ju lösa det nästa gång du är här om det är så :) Ja, det femdelade är grymt trevligt faktiskt! Perfekt resespö

    SvaraRadera